Milan Žák
Tréner, Facilitátor, Konzultant
Něco pracovního
Milan se hodně naučil v P&G, kde prošel od pozice obchodního zástupce, přes rozvoj svého obchodního týmu až po nejvyšší post obchodního ředitele. Má rád změny, takže korporátní prostředí amerického giganta vyměnil za rodinnou francouzskou firmu, pro kterou v Čechách vedl nejprve sýrárnu v Sedlčanech (Lučina) a postupně všechny její pobočky (Král Sýrů, Pribináček, Apetito). Jak Milan říká, byla to asi jeho nejoblíbenější práce - krásné značky, skvělí kolegové a továrny v nejkrásnějších místech Čech. K sýru patří víno a tak se společníkem postavil a vlastnil asi 10let vinařství v nádherném Mikulově. Od prodeje rychloobrátkového zboží a potravin posléze přešel do sektoru služeb, kde se věnuje pomoci klientům v prodeji realit a firem.
Věří, že lidi se rádi učí, když se jim ukáže, proč jim to pomůže ... a že v každém z nás je kus anebo aspoň kousek zvídavého dítěte.
Něco osobního
Když se Milan potřebuje odreagovat, tak jde nejradši na kolo nebo si zaběhat, vypnout, mlčet ... spotit se a koukat do přírody. Snaží se každý rok vyrazit někam, kde ještě nebyl a pokud jsou tam hory a moře, tak je to nirvána.
1) Jak bys popsal svou práci jednou větou?
Potkávám se s lidmi a snažím se, abychom si během těchto setkání předali něco inspirativního, něco se navzájem naučili a ideálně změnili aspoň část našich předchozích stereotypů.
2) Co tě v životě ovlivnilo a jak se to projevuje ve tvé práci?
Prošel jsem si několik pracovních pozic a vždy jsem byl zvědavý, co se můžu naučit. Rád jsem během těch let poznal spoustu lidí a těší mě, když se po čase potkáme a řekneme si, že na společné roky rádi vzpomínáme.
3) Proč pracuješ právě pro humancraft?
Protože je skvělé pracovat v týmu lidí, kteří něco umí a stále se chtějí zlepšovat.
4) Co byla doposud tvá největší výzva v humancraftu?
Každý den s novou skupinou účastníků je výzva!
5) Jaký vliv má tvá práce na tvůj osobní rozvoj a profesní cesty?
Nemám rád stereotypy a tahle práce je přesně o tom, že se člověk rozvíjí tím, jaké má odlišnosti u každého klienta, tréninku a skupiny.
6) Jaké jsou podle tebe největší výzvy, kterým dnes korporátní vzdělávání čelí a jak se humancraft snaží tyto výzvy řešit?
Musíme dát vzdělávání hodnotu navíc oproti tomu co si lidi můžou najít na internetu, skouknout na videu nebo přečíst a vydolovat z AI. Snažíme se být o krok napřed před tím vším a hlavně tomu dát lidskou duši.